Navigation auf uzh.ch
Gräfin von Bernstorff, A., & Menges, J. I. 2016. Damit die Stimmung stimmt – wie Manager die Gefühle ihrer Mitarbeiter beeinflussen können [Getting in the mood - how managers can influence the feelings of their employees] Wirtschaftspsychologie aktuell, 3. DOI
Fliegauf, M. T., & Menges, J. I. 2011. Führung in Wirtschaft und Politik: Analogfähig oder unverträglich? [Corporate and political leadership: Analogs or contraries?] Zeitschrift für Politikberatung, 3: 99-108. DOI PDF (PDF, 991 KB)
Menges, J. I., Horn, H., & Kabath, J. 2011. Mehr Mut zur Vision [Dare to have a vision]. Personalwirtschaft, 1: 34-35. DOI
Menges, J. I., & Bruch, H. 2008. Negative Emotionen in Krisenzeiten konstruktiv nutzen: Grundzüge einer problemorientierten Führung [Using negative emotions during crises constructively: A conception of problem-oriented leadership]. Personalführung, 7: 50-59. Manuscript received German Study Award. DOI PDF (PDF, 564 KB)
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Stärke im Personalmanagement zahlt sich aus [A strong human resource management pays off]. Personalwirtschaft, 3: 36-39. DOI
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Strategische Personalarbeit zahlt sich aus [Strategic personnel work pays off]. Unternehmer Edition, 1: 70-72.
Bruch, H., & Menges, J. I. 2006. Mit Strategie zu mehr Attraktivität [With strategy to more attractivity]. Personalwirtschaft, 8: 32-34. DOI
Menges, J. I., Ebersbach, L., & Welling, C. 2008. Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen [Emotional capital, a success factor: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Purchase
Menz, M., Ebersbach, L., & Menges, J. I. 2007. Mergers & Acquisitions: Von der Strategie zur Integration [Mergers & acquistions: From strategy to integration]. Bern: Haupt Verlag.
Purchase
Sparr, J.L, & Menges, J.I. 2024. Künstliche Intelligenz als Ausgleich für den Fachkräftemangel? Perspektiven für die Zukunft und ein Plädoyer für eine emotional intelligente Arbeitswelt. In Lohnbuch 2024. Kanton Zürich, im Druck.
Bruch, H., Schudy, C., Menges, J. I. 2009. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2009: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Menges, J. I. 2008. Der kompetente Umgang mit Emotionen: Organisationale emotionale Intelligenz [The competent management of emotions: Organizational emotional intelligence]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 91-102 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Menges, J. I., & Ebersbach, L. 2008. Die Bedeutung von Emotionen und emotionalem Kapital im internen und externen Unternehmenskontext [The relevance of emotions and emotional capital in the internal and external corporate context]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 21-44 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Menges, J., Ebersbach, L., & Welling, C. 2008. Emotionales Kapital: Einführung und Überblick [Emotional capital: Introduction and overview]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 13-20 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Bruch, H. & Menges, J. I. 2008. Von emotionalem Kapital zu organisationaler Energie [From emotional capital to organizational energy]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 137-152 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Bruch, H., Menges, J. I., & Schudy, C. 2008. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2008: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Strategisches Personalmanagement: Analyse und praktische Hinweise für Planung, Aufbau und Weiterentwicklung von Personalarbeit in KMU [Strategic human resource management: Analysis and practical advice for planing, configuration and improvement of personnel management in SMEs]. In J. A. Meyer (Ed.), Jahrbuch der KMU-Forschung und -praxis 2007: 243-261 [Yearbook of SME research and practise 2007]. München: Vahlen. DOI
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2007: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Bruch, H., Menges, J. I., & Boesche, A. 2007. Wie erfolgreiche Unternehmen mit Energie Kunden begeistern [How successful companies inspire customers through energy]. In IM Marketing Forum (Eds.), Jahrbuch Kunde im Fokus: 72-75 [Yearbook customer in focus]. Ettlingen: Kraft Druck und Verlag.
Menz, M., Menges, J. I., & Ebersbach, L. 2007. Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration [M&A: From strategy to integration]. In M. Menz, L. Ebersbach, & J. I. Menges (Eds.). Mergers & Acquisitions: Von der Strategie zur Integration: 11-27 [Mergers & acquistions: From strategy to integration]. Bern: Haupt.
Fliegauf, M. T. & Menges, J. I. 2011. Politische Führung braucht mehr Demokratie [Political leadership needs more democracy]. Financial Times Deutschland, 21.12.2011, 24.
Regier, T., et al. 2011 Economy Foresight 2030. Manager Magazin, October issue.
Menges, J. I. & Novy, L. 2010. Merkel fördert die Europa-Agonie [Merkel fosters Europa agony]. Financial Times Deutschland, 20.07.2010, 24.
Menges, J. I. 2010. Mächtig ohnmächtig: Obama und die Ölpest [Powerfully powerless: Obama and the oil spill]. The European, 16.06.2010. >DOI >PDF
FAIR USE STATEMENT: We provide electronic versions of our publications solely as a professional courtesy in order to ensure timely dissemination of academic work for the purpose of individual, non-commercial usage. Copyright and all rights inherent and associated reside with the respective copyright holders, as stated in each publication. These files may not be re-posted without the explicit permission of the copyright holders.